روانکده

روانشناسی

روانکده

روانشناسی

بایگانی

نظریه ی واقعیت درمانی گلاسر

جمعه, ۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۰۳:۳۰ ب.ظ

گلاسر یکی از روانشناسان این عصر می باشد که نظریه ی بسیار جالب و شیرینی به نام واقعیت درمانی دارد که انشاالله اگر عمری باقی بود در روزهای آتی شرح نظریه ی این روانشناس بزرگ را برایتان می نویسم.

در ابتدا برٱن دیدم که زندگی نامه ی این روانشناس معروف را برایتان بازگو کنم:

شرح حال ویلیام گلاسر


 ویلیام گلاسر در سال 1925 میلادی در شهر کلیوند ایالت اوهایو در کشور آمریکا متولد شد. او تحصیلات خود را در همان شهر و در دبیرستان هایتس و سپس در موسسه تکنولوژی کیس و سرانجام در سال 1953 میلادی در دانشکده پزشکی دانشگاه رزرو غربی، به پایان رسانید. در نوزده سالگی موفق به اخذ درجه ی مهندسی شیمی شد، در بیست و سه سالگی یک درجه ی روانشناسی بالینی گرفت، و در بیست و هشت سالگی پزشک شد. پس از اتمام تحصیلات پزشکی ، به فراگیری روان پزشکی در مرکز مدیریت بازنشستگان ارتش و دانشگاه کالیفرنیا واقع در شهر لوس آنجلس پرداخت.

در حال حاضر گلاسر به فعالیت های وسیعی در زمینه های روانپزشکی و تعلیم و تربیت مشغول است و همواره می کوشد تا اصول و مفاهیم واقعیت درمانی را ، که ابداع خود اوست ، در تعلیم و تربیت و درمان اختلالات روانی ، به خصوص در کمک به نوجوانتن بزهکار ، به کار بندد.او ما حصل فعالیت های ذهنی و عملی خود را در دو کتاب بسیار ارزنده و ساده و عملی با عناوین مدارس بدون شکست و واقعیت درمانی به چاپ رسانیده است.  اصول مطرح شده در این دو کتاب در کشورهای کانادا و آمریکا در درمان و تعلیم و تربیت به طور وسیعی به کار گرفته شده است و موفقیت های چشمگیری داشته است .گلاسر در سال 1975 میلادی رئیس یه مرکز تربیت معلم شد که با کالج لاوردن روی هم بیش از بیست و پنج هزار کارآموز داشت که فعالانه سرگرم کار و مطالعه و تحقیق در زمینه ی پیاده کردن مبانی واقعیت درمانی بودند و می کوشیدند تا مدارسی به وجود آورند که در آنها شکست و مردودی به حداقل ممکن کاهش یابد. همین طور، افکار و عقایدش را از طریق تلویزیون های آموزشی پخش می کرد و در موسسات اصلاحی ، کلیلنک های روانپزشکی ، بیمارستان های روانی و مراکز بازپروری به کارهای عملی اشتغال داشت. گلاسر از ترویج عقاید خود در بین عوام فروگذار نمی کرد و در موسسه واقعیت درمانی واقع در لوس انجلس غربی به کسانی که علاقه مند به فراگیری شیوه های تربیتی و درمانی او بودند آموزش های لازم را برای استفاده در کار و زندگی روزمره شان ارائه می داد و با آنها به مشورت می پرداخت.مهمترین موسسه ای که گلاسر در آنجا به آزمایش اصول نظریات خود پرداخت و به اعتبار و سودمندی آنها پی برد،مدرسه ی دخترانه ی ونتورا بود که برای کمک به دختران بزهکار تاسیس شده بود.

برگرفته از "نظریه های مشاوره و روان درمانی " تالیف عبدالله شفیع آبادی و غلامرضا ناصری



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۴
بچه روانشناس .......

نظرات  (۲)

سلام مرسی بهم سر زدید

وب  خوبی دارید

بازم بهم سر بزنید

خوشحال شدم
پاسخ:
سلام ممنونم ک شما هم سر زدین:)
عالی بود
فقط اگه مطالب راجب روابط زن و شوهر از نظر رفتاری و گفتار چه در دوران نامزدی و چه بعد از ازدواج بزاری ممنون میشم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی