روانکده

روانشناسی

روانکده

روانشناسی

بایگانی

مشاوره ازدواج2

سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۴:۰۲ ب.ظ

ادامه مشاوره ازدواج 1

رجوع شود به ادامه مطلب

فرمول ساده ازدواج:خوب بودن + پسند اولیه + جور بودن + علاقه خاص(specific)

خوب بودن: ببینیم نظر مردم نسبت به طرف چگونه است.آیا نظر خوبی نسبت به او دارند؟نظر بدی دارند؟شغل و درآمد فرد چگونه است؟تحصیلات او چگونه است؟سطح خانواده اش در چه حد هست؟اخلاقش چگونه است؟از نظر اقتصادی و سلامت روان و سلامت جسمانی در چه حدی است؟شخصیتش چگونه است؟خوب است یا بد؟

پسند اولیه:در اولین دیدار باید یک حس خوشایند و مطلوب برایش ایجاد شود و حداقلش این است که بدش نیاید.

جور بودن:تفاوتهای فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و مذهبی خیلی زیاد باعث طلاق می شوند و فرد باید هنگام ازدواج این تفاوت ها را در نظر بگیرد.تفاوت های مذهبی شاید در ابتدا زیاد جلوه نکند ولی بعدا بخصوص در تربیت فرزندان مشکل ایجاد می کند.پس تفاوت فرهنگی-اقتصادی-اجتماعی مذهبی-سنی-تحصیلی نباید زیاد باشد و افراد از این لحاظ باید با هم جور باشند.

علاقه خاص:باید به این فرد بطور specific و خاص علاقه داشته باشد، یعنی متفاوت از دیگران او را دوست داشته باشد. اگر علاقه خاص به ازدواج ضمیمه نشود موتور ازدواج روشن نمی شود و اگر روشن شود زود خاموش می شود و در دوسال اولیه که اصطکاک زیاد است اگر این علاقه خاص باشد می توانند این مراحل پر اصطکاک را پشت سر بگذارند و این که عقب نشینی نکنند.

شروط ازدواج...

1-با کی ازدواج می کنی؟؟؟؟

2-تو خودت کی هستی؟؟؟

باید ببینیم اون چه خصوصیاتی دارد و اینکه خودمان را هم بشناسیم و بدانیم چه خصوصیاتی داریم.خودشناسی باید از نظر فیزیکی ،جسمی،جنسی(سردمزاجی و گرم مزاجی)، ارتباطات ،مهارتها و ... صورت گیرد.

خودشناسی جنسی:از نظر جنسی چگونه اید؟سردمزاج یا گرم مزاج؟یک علت عمده طلاق در ایران و خارج از کشور سرد مزاج بودن خانم هاست که می تواند قبل از ازدواج وجود داشته باشد یا اینکه بعد از ازدواج به دلایل خاصی بوجود بیاید.برای مردان رابطه ی جنسی به خودی خود اهمیت زیادی دارد ولی در زنان روابط عاطفی هم در آن دخیل است که مردان باید به آن توجه داشته باشند.

خودشناسی عاطفی:چقدر عاطفی و احساسی ام؟چقدر سرد ،بی تفاوت ،عصبی و پریشانم؟چقدر تحمل دارم؟چقدر نفرت در وجودم است؟در چه احساسی قوی ترم؟از نظر هوشی در چه سطحی هستم؟دوست دارم با چه کسانی نشست و برخواست کنم؟

 3تا4 ماه اول رابطه توهم است و دوسه جلسه اول هم اهمیت ندارد چون محیط کاملا رسمی و فرمالیه است و طبق مناسک رفتار می کنیم و روی آن فرد نمی شود خیلی حساب کرد.اصولا از سه ماه به بعد است که می توان به جور بودن یا نبودن پی برد.

خودشناسی معنوی:اینکه آدم معنوی هستم یا نه.

خودشناسی ازدواج:اینکه چقدر تیپ من به ازدواج می خورد.

خودشناسی خانواده:خصوصیات غالب خانواده ما چیست؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۸
بچه روانشناس .......

نظرات  (۱)

خب ببینید..

اینایی که گفتید خیلی مفیده..

اما به نظر من(نظر شخصیم) آدم هرچقدر هم که دقیق عمل کنه(در شناخت طرف) بالاخره امکان اشتباه

پیش میاد..واز اشتباه گریزی نیست

به نظرم گام اول توکله

و تمامی اقدامات دیگه تو بک گراند توکل قرار داره..

به هر حال ما اعتقاد به خدایی داریم که بزرگ و قادر و دانا و عالم به همه چیزه دیگه..

بقیشو تقریبا قبول دارم

پاسخ:
سلام اون که در اولین درجه باید در نظر گرفته بشه و هرکس به فکر ازدواج بیفته باید توکل کنه ولی! بعدش نباید بگه چون توکل کردم همین کیس مناسبه باید همه این مراحل رو بدون در نظر گرفتن احساسات زیاد انجام بده تا بتونه انتخاب مناسبی داشته باشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی