روانکده

روانشناسی

روانکده

روانشناسی

بایگانی

اختلالات شخصیت

دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۷ ق.ظ

 

سلام خدمت تمام بازدیدکنندگان محترم!

امروز تصمیم گرفتم تا اخلالات شخصیت را برایتان مطرح کنم. افرادی که اختلال شخصیت دارند قبول ندارند که بیمارند بنابراین آنها خودشان هیچ وقت برای درمان مراجعه نمی کنند و بیشتر اوقات از طرف سازمان های قضایی و محاکم ارجاع داده می شوند. درمان اختلالات شخصیت بسیار سخت و شاید هم ناممکن باشد!


اختلالات شخصیت در کودکی ریشه دارند و از آن موقع شروع می شوند و در طول بزرگسالی ادامه می یابند .اختلال شخصیت با مشکلاتی همراه است که جنبه های مختلف زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد مثلا اگر یک مرد بیش از حد بد بین باشد(اختلال شخصیت پارانوئید)این صفت اکثر آنچه را که فرد انجام می دهد را تحت تاثیر قرار می دهد.

مثلا در شغلش:اگر اعتقاد داشته باشد که همکارانش علیه او توطئه می کنند ممکن است مجبور باشد که به طور مکرر شغلش را تغییر دهد.

در روابطش:اگر او نتواند به نامزدش اعتماد پیدا کند , او ممکن است نتواند یک رابطه ی طولانی را حفظ کند.

حتی جایی که زندگی می کند: اگر او نسبت به صاحبخانه اش سو ظن داشته باشد که به او آزار می رساند ممکن است مجبور باشد اغلب تغیر مکان بدهد.

در اختلال شخصیت فرد مبتلا ممکن است هیچگاه احساس ناراحتی فردی نکند و برعکس فقط اطرافیانش از دستش ناراحت شوند.

اختلال شخصیت با توجه به مشابهت هایی که دارند به سه گروه تقسیم می شوند:

1-عجیب و غریب بودن:گروهی که ویژگی بارز آنها عجیب و غریب بودن است مثل پارانوئید, اسکیزوتایپال(اسکیزوتایپال می تواند مقدمه ای برای ظهور بیماری بسیار وخیم اسکیزوفرنی باشد) و اسکیزوئید.ویژگی های عجیب و غریبی که این دسته دارند منجر به انزوای بیش از حد آنها می شود.

2-دراماتیک (نمایشی آشفته):رفتار این دسته از اختلالات شخصیت به مرز سایکوز نزدیک می شود که شامل ضد اجتماعی ,مرزی ها,نمایشی و خودشیفته ها که خودشیفته ها به چهار دسته 1-نخبه گرایان 2-غیر اخلاقی 3-عاشق پیشه4-جبران پیشه

3-گروه مضطرب ها:اضطراب حاکم بر این افراد است مثل اجتنابی ها, وابسته ها و وسواس جبر

ادامه دارد.....

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۳۱
بچه روانشناس .......

نظرات  (۵)

۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۲:۵۰ مهاجر تنها

سلام دوست عزیز

ممنون از حضورتون
وب زیبایی دارین . شمارو لینک کردم. اگه دوست داشتین به نام وبم منو لینک کنین
موفق باشین
پاسخ:
سلام ممنونم از حضورتون.:)

سلام

عالی بود

رو این بخش بیشتر مطلب بزنید..خوشم میاد..

ضمنا منبع هم بزنید دیگه فوق العاده میشه..

راستی..نگفتین چرا شکلک نداره..

پس چجوری حالتامونو بگیم..(نیشخند)

باشه

مرسی

بدرود

پاسخ:
سلام خیلی ممنونم خیلی خوشحال شدم اینطوری گفتین:)
باشه میخوام بعدا اسیب شناسی کودک هم بنویسم.
نمیدونم چرا شکلک نداره اینش خیلی بده:(
شما بنویسن من تصور میکنم:D
در مورد منبع هم از کتاب نمینویسم جزوه هایی ک سر کلاس نوشتم رومیذارم از این ب بعد زیر پستام اسم استادامون رو مینویسم که بی هیچی نباشه:)
ممنونم از حضورتون.
سلام
مطالب خوبیه .
سلام خیلی وقت بود جور نشد بهتون سر بزنم لابد حدس میزنید چرا؟دیگه بیشتر از کل کل کردن با صبح ... نمیرسیدم .راستی مطلبتون خوب بود فقط یه خورده علمی بود فکر کنم همکارانتون فقط متوجه میشن یه خورده عامیانه تر . ممنون مرسی منتظر مطالب بعدیتون هستم
پاسخ:
سلام .خواهش میکنم نه عزیزم خیلی سخت نیست اگه بحث رو دنبال کنی حتما متوجه میشی اتفاقا بحث اختلال شخصیت فکر میکنم خیلی ضروری باشه چون این بیماران نمیدونن که بیمارن اگه بهشون بگی هم قبول نمیکنن پس بهتره بدونی در موردشون.
ممنونم که اومدی.
در رابطه با اختلالات شخصیتی با داشت یک یا دو تا از ویژگیها میشه گفت طرف فلان مشکلو داره؟؟
پاسخ:
سلام نه یکی دوتا ملاک کافی نیست .فرد برای هر بیماری تعدادی ملاک به مدت 6 ماه پشت سر هم باید داشته باشه تا اختلالش تشخیص داده بشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی