روانکده

روانشناسی

روانکده

روانشناسی

بایگانی

فرزند دوم و آخر

جمعه, ۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۳۸ ب.ظ

فرزند دوم

این فرزندان هرگز موضع قدرتمندی ک یک زمانی فرزندان اول اشغال کرده بودند تجربه نمی کنند. حتی با ورود فرزند دیگری ب خانواده آنها احساس عزلی ک فرزندان اول احساس کردند ، متحمل نمی شوند.و همچنین والدین نیز در مورد رفتار خودشان کمتر نگران هستند چون فرزند دوم آن تازگی فرزند اول را ندارد و با آرامش بیشتری ب فرزند دوم رسیدگی می کنند.

فرزند دوم همیشه سرمشقی از رفتار فرزند اول ب عنوان الگو،تهدید،یا منبع رقابت،در اختیار دارد.خود آدلر فرزند دوم بود و یک عمر رابطه ی رقابت جویانه با برادرش زیگموند داشت.(قابل ذکر است ک نظریه ی بیشتر روانکاوان از زندگی شخصی خودشان نشات می گیرد.)

رقابت با فرزند اول  امکان پیشرفت را برای فرزند دوم فراهم می آورد.و این هدف باعث رشد زبان و حرکتی در فرزند دوم می شود.

فرزند آخر:

رجوع شود به ادامه مطلب


ین فرزندان با ضربه عزل فرزندی دیگر روبه رو نخواهند شد و اغلب عزیز دردانه ی خانواده می شوند، این فرزندان اغلب با سرعت زیادی رشد می کنند و معمولا این فرزندان در بزرگسالی دست ب هرکاری  بزنند موفقیت زیادی کسب می کنند.

الته عکس آن نیز می تواند اتفاق بیافتد و آن زمانی اتفاق می افتد  ک این فرزندان بیش از حد نازپروده باشند و ب این باور برسند ک نیازی ندارند خودشان چیزی یاد بگیرند. و ممکن است وقتی بزرگسال می شوند درماندگی و وابستگی خود را حفظ کنند!(ضربه ای ک والدین می توانند ب فرزندان خود بزنند بدون اینکه از نتایج بسیار زیان بار آن خبر داشته باشند و از خودشان تصور بهترین پدر و مادر را داشته باشند بخاطر رفع همه نیاز های کودک)


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۴
بچه روانشناس .......

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی