روانکده

روانشناسی

روانکده

روانشناسی

بایگانی

فرزند اول

جمعه, ۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۹ ق.ظ


یکی از خدمات ماندگار آدلر این عقیده بود ک ترتیب تولد عامل احتماعی تاثیر گذار مهمی در دوران کودکی است و سبب پیدایش سبک زندگی در مراحل بعدی می شود.

فرزند اول.....

رجوع شود به ادامه مطلب



فرزند اول  برای مدتی موقعیت بی همتا و حسادت برانگیزی دارد ولی بعد از تولد فرزند دوم او اغلب باید منتظر بماند تا نیاز های نوزاد تازه وارد براورده شود و ب او تذکر داده می شود ک ساکت باشد تا ارامش نوزاد تازه وارد را بر هم نزند.اکثر فرزندان اول بدون دعوا کردن این جابجایی را نمی پذیرند و امکان دارد فرزند اول برای مدتی سرکش ،بدرفتار و ویرانگر شود و از خوردن و خوابیدن خودداری کند....متاسفانه والدین نیز مقابله ب مثل می کنند و در صورتی ک فرزندان اول ب خاطر رفتار خودشون تنبیه بشن احتمال اینکه این تنبیه سبب تنفر او از فرزند دوم شود وجود دارد.

البته این لطمه و حسادت ب سن کودک هم بستگی دارد هرچه فرزند اول هنگام تولد فرزند دوم بزرگتر باشد احتمال لطمه کمتر است.همچنین فرزندان نازپرورده بیشتر لطمه می بینند.

با این حال فرزند اول مزایایی هم دارد:

فرزند اول اغلب نقش معلم،مربی و رهبر را برای فرزند دوم بازی می کند و این تجربیات باعث می شود ک او از لحاظ عقلانی از فرزند کوچک پخته تر شود.آدلر معتقد بود معتقد بود فرزندان اول علاقه ی زیادی ب حفظ کردن نظم و اقتدار دارند.آنها سازمان دهندگان خوب، آدم های با وجدان و وظیفه شناس و از لحاظ نگرش خودکامه و محافظه کار می شوند.فروید هم فرزند اول بود.

فرزند دوم رو یک روز دیگه براتون می نویسم.

فعلا....


نظرات  (۱)

خیلی خوب بود به امید مطالب بعدی منتظرم
پاسخ:
ممنونم عزیزم.چشم حتما!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی