روانکده

روانشناسی

روانکده

روانشناسی

بایگانی

سبک زندگی از نظر آدلر

جمعه, ۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۳ ق.ظ

آدلر یک روانشناسه که  معاصر و همشهری فروید بوده و در ابتدا شاگردش بوده ولی طولی نمی کشد که راهش را از فروید جدا می کند و فروید هم تا آخر عمر اورا نفرین می کند و آدلر را انسانی شیاد و آزارگر و جاه طلب معرفی می کند.وقت نمیشه ک زندگی نامه آدلر رو براتون بگم فقط می خوام سبک های شخصیت و نظریه او را در مورد تک فرزند ، فرزند اول،دوم و آخر بگم.

او چهار نوع سبک زندگی را معرفی میکنه:



-تیپ سلطه جو(dominant type) 2-تیپ گیرنده(getting type) 3-تیپ دوری جو(avoiding type) 4-تیپ مفید به حال جامعه(socially useful type)

1:چنین فردی بدون توجه به دیگران رفتار می کند.نوع افراطی از این تیپ به دیگران حمله می کند و آزارگر، بزهکار، یا جامعه ستیز می شود.نوع کمتر خطرناک این تیپ الکلی، معتاد به مواد مخدر شده یا دست به خودکشی می زند.

2:تیپ گیرنده(که از نظر آدلر رایج ترین تیپ است) توقع دارد دیگران اسباب رضایت آنها باشند و بنابراین به دیگران وابسته می شود.

3-تیپ دوری جو برای روبه رو شدن با مشکلات زندگی تلاش نمی کند.افراد این تیپ با دوری جستن از مشکلات ، از احتمال شکست اجتناب می کنند.

4-تیپ مفید به حال جامعه با دیگران همکاری کرده و مطابق با نیاز های آنان عمل می کند. این افراد در چارچوب کاملا رشد یافته ی علاقه ی اجتماعی با مشکلات مقابله می کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی