روانکده

روانشناسی

روانکده

روانشناسی

بایگانی

اعتماد به نفس و تسلط ذهنی 2

جمعه, ۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۴۲ ب.ظ

ـــــ کودکان حساس، والدین حساس تر

کودکی که در معرض انتقاد های مخرب یا دریغ کردن عشق قرار می گیرد، در بزرگسالی به ایده های دیگران و نظر آنها در مورد خودش به شدت اهمیت می دهد و در مواردی بسیار افراطی می شود و تا زمانی که افراد مهم زندگیش او را تایید نکنند نمی تواند کاری انجام بدهد.

رجوع شود به ادامه مطلب


بسیاری از افراد از اینکه جلوی دیگران صحبت کنند احساس رنج می کنند که نمود شکست و طرد شدن است که قبل از ۵ سالگی به فرد تلقین می شود. اما می توان احساس اعتماد به نفس،آرامش،شایستگی و خویشتن داری را بجای این احساسات جایگزین کرد.

ـــــ با پیامتان شروع کنید

صحبت کردن با اعتماد به نفس در میان جمع با پیامی شروع می شود که می خواهیم مردم آن را بشنوند .این امر بسیار مهمی است.

وقتی کسی می گوید می خواهد سخنران بهتری باشد این سوال در ذهن ایجاد می شود که ..چرا؟..چرا می خواهد ایده هایش را با مردم در میان بگذارد؟

در بسیاری از افراد این هدف مادی است و دنبال ثروتند یا اینکه می خواهند به شهرت و مقامی برسند که این افراد به ندرت موفق می شوند.اما اگر موضوعی در ذهنمان باشد و بخواهیم آن را با مردم در میان بگذاریم مطمئنا راهی برای بیان موثر مقصود پیدا خواهیم کرد...

ادامه دارد...


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۴
بچه روانشناس .......

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی