روانکده

روانشناسی

روانکده

روانشناسی

بایگانی

راه هایی برای افزایش تمرکز در شب امتحان

جمعه, ۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۴۸ ب.ظ

رجوع شود به ادامه مطلب


1- تمرینات کششی: با تمرینات کششی شما اکسیژن بیشتری به ریه های خود وارد می کنید ، بنابراین اکسیژن بیشتری داخل رگ های خونی حرکت کرده و به سر و شانه ها و گردن شما می رسد. پس از یکی دو ساعت درس خواندن سعی کنید کمی تمرینات کششی انجام دهید یا در فضای باز قدم بزنید.

2- خوب بخوابید:خواب برای حافظه و تمرکز بسیار مفید است.به گزارش نیک صالحی ،شش ساعت خواب ضروری و 7-8 ساعت ایده آل محسوب می شود.

3- ایجاد یک برنامه روتین در زمان امتحان: روزهای امتحان سعی کنید یک برنامه روتین داشته باشید تا راحت تر به خواب بروید و ذهن تان مشغول مسئله دیگری نشود. بیدار شوید ، درس بخوانید و سر یک ساعت مشخص بخوابید. این باعث می شود بدن شما نظم بگیرد و قدرت تمرکز تان بیشتر شود.

4- متناسب با ساعت بدن خودتان درس بخوانید: برخی از مردم اوایل صبح بهتر درس میخوانند در حالیکه بعضی دیگر سکوت و آرامش شب را می پسندند.این برنامه باید متناسب با ساعت بدن و ذهن خودتان تنظیم شود اما مراقب باشید نظم زندگی و خواب تان بهم نخورد.

5- پشت میز تحریرتان غذا نخورید: باید میان درس خواندن زنگ تفریح داشته باشید و از پشت میز بلند شوید. سعی کنید غذا را با اعضای خانواده تان دور هم صرف کنید.
6- گوشت قرمز مصرف کنید و یک برنامه غذایی متعادل داشته باشید: 3 تا 3 بار در هفته از گوشت قرمز استفاده کنید .استفاده از گوشت قرمز قدرت تمرکز و حافظه شما را بالا می برد . در این روزها از غذاهای سرشار از آهن ، زینک و امگا 3 استفاده کنید..


تهیه و ترجمه: گروه سلامت نیک صالحی


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۴
بچه روانشناس .......

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی