روانکده

روانشناسی

روانکده

روانشناسی

بایگانی

اعتماد به نفس و تسلط ذهنی5

جمعه, ۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۵۲ ب.ظ

تجسم دو نوع است:

ـــــ تجسم داخلی و تحسم خارجی

در تجسم خارجی خودمان را روی سن تجسم می کنیم که گویی نفر سوم یا یکی از مخاطبان هستیم. خودمان را می بینیم که با آرامش ،اعتماد به نفس کامل و صاف ایستاده ایم و آرام و فصیح در مورد موضوع مورد نظر صحبت می کنیم .

رجوع شود به ادامه مطلب



به کمک تجسم داخلی نیز خودمان و مخاطبان را می بینیم در حالیکه مخاطبان واکنش مثبتی به سخنرانی ما دارند می توان یک در میان از تجسم داخلی و تجسم خارجی استفاده کرد این امر باعث می شود ضمیر ناخودآگاه با تصوری از خود،که در آن به بهترین وجه ممکن تلاش می کنیم،تحت تاثیر قرار بگیرد.سپس ضمیر ناخودآگاه در پاسخ ،افکار و عواطف مطابق با تصویر ذهنی را به ما می دهد.

ـــــ برنامه ریزی ذهنی

یکی دیگر از راههای افزایش اعتماد به نفس و آرامش هنگام صحبت کردن در جمع این است که به ویژه قبل از خواب خودتان را تجسم کنید که سخنرانی تان را به بهترین نحو ارائه می دهید. ضمیر ناخواگاه تا چند دقیقه قبل از خواب و چند دقیقه بعد از بیداری نسبت به هر زمان دیگری در روز بیشترین آمادگی را برای برنامه ریزی دار.هنگام خواب خودتان را تجسم کنید که برای مخاطبان سخنرانی بی نظیری ارائه داده اید.این تصور نهایی در ضمیر نا خودآگاه نفوذ می کند و وقتی خواب هستید شما را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد.هرچه این تمرین بیشتر انجام گیرد اعتماد به نفس بیشتری نیز حاصل می شود.تمرین ذهنی بسیار مفید است.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۴
بچه روانشناس .......

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی