روانکده

روانشناسی

روانکده

روانشناسی

بایگانی

اعتماد به نفس و تسلط ذهنی4

جمعه, ۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۵۱ ب.ظ

چگونه اعتماد به نفس و قابلیت را افزایش دهیم؟

برای غلبه بر ترس و نگرانی هنگام صحبت کردن چند تکنیک وجود دارد که می توان به کار برد.

ـــــ صحبت کردن

۹۵ ذرصد از عواطف ما توسط حرف هایی که به خودمان می زنیم تعین می شود. به عبارت دیگر صحبت با خود تا حد زیادی احساسات و عواطف و تفکر را کنترل می کند. موثرترین جمله برای آمادگی ذهنی خود برای سخنرانی عبارت(خودم را دوست دارم) است.

رجوع شود به ادامه مطلب


قبل از سخنرانی فرد باید چند بار به خود بگوید خودم را دوست دارم این عبارت در افزایش اعتماد به نفس و کاهش ترس تاثیر بسزایی دارد.هرچه ما خودمان را بیشتر دوست داشته باشیم :۱اعتماد به نفس بیشتر می شود۲احساس ارامش بیشتری خواهیم کرد۳مخاطبان خود را بیشتر دوست داریم و در نهایت هم عملکرد بهتری خواهیم داشت.

وقتی عصبانی یا مضطرب می شویم می توانیم چند بار با گفتن جمله ی(می توانم این کار را انجام بدهم ) ترس و اضطراب را از بین ببریم.ترس از شکست در این جمله خلاصه می شود:نمی توانم!!!

ــــ تجسم کنید

هر پیشرفتی در عملکرد خارجی با پیشرفت در تصاویر ذهنی شروع می شود. وقتی یک تصور ذهنی واضح ، مثبت و هیجان انگیز از خودتان به وجود می آورید که در آن به نحو موثری حرف می زنید ضمیر ناخودآگاه آن را می پذیرد و واژه ها و احساساتی ایجاد می کند که با تصویر ذهنی مطابق است.

برای تجسم کردن دو تکنیک وجود دارد...

ادامه دارد...


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۴
بچه روانشناس .......

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی